Per la Ruta dels Himalaies. Leh. Ladakh



Una imatge palpita des del fons del meu cor des de fa dos anys. En una teulada de fusta d'una casa tradicional ladakhi, ballen al vent unes dòcils banderoles d'oració budistes. Si escolto amb el cor, puc sentir el murmurar dels seus cants. Uns esbelts xops s'aixequen en pampallugues verdejants en els darrers dies de la tardor sota el cel més blau que mai hagi vist. I al fons, emmarcant aquest record perfecte que el temps m'està esborrant com els grans de sorra d'un mandala que no perdura, s'eleven presumits els Himàlaia, impressionants set-mils cobert d'un blanc perpetu, aixecant-se en compacta processó per gratar-li la panxa al cel.
Ara, dos anys després de la partida, ja no és un record, és la imatge més bonica, la realitat que contemplo cada matí des del llit de l'habitació que la família Barath ens té reservada.

7 comentaris:

fan ha dit...

¿ sort molt car llogar una habitació a Leh ? ¿és tan espectacular com diuen el camí de Katmandú a Lasha ?

Mercè Salomó ha dit...

Bé, ja veig que esteu prou bé. Dubto molt que marxeu a fer ruta; jo no m'hi mouria d'aqui.

Petons i abraçades als dos, i a la vostra "família"!

Per_mi_mateixa ha dit...

Hola carinyo, quina descripció tan divina... sembla que hagi sigut un àngel la que l'ha fet... ostres!!! si és que ets tu aquest àngel!
Gràcies per haver fer que em traslladés un moment a respirar aquests aires. Petonets nina!

Anònim ha dit...

oooh, que guai aixecar-se pel mati amb aquesta vista...el lloc es idilic. No m extranya que no volgeu marxar...

No ho trobareu pas aixó a Bophal o Indore...jajaja

Com vas dl mal d´alçada?

Serndipity ha dit...

Mare de Déu!!! Ara entenc el perquè mai arribeu a Ellora!!! Jajajajja... No m'extranya... Un petonet als 2. Ja estas al 100%????
Noe

Corpi ha dit...

Quina enveja!

Núria Borràs ha dit...

eiiii!!
gracies merce, com be dius, no crec tampoc que ens moguem d'aqui...una abracada i cuida't guapa.

fan, una room a leh surt per 500-800 rupies, uns 10-12 euros, amb esmorzar

nina, el proper viatge et toca el ladakh, i aixi tampoc no et mouras de l'india!!! t'encantara i podras venir amb el teu fillet o filleta. petonas!

Ger.... parlant de Bhopal i Indore.... vaig a escriure quelcom al feis.... jijiji. records de l'ibn!

Noe, preciosa, som com tu, la india si, pero per les muntanyes... jiji. ja tens els vols de l'any que ve?? ets una crak!! ja estic 100% de mal d'alcada gracies. petonet!!